Koncert og foredrag med Marie Carmen Koppel i Gørlev Kirke.

Skrevet mandag d. 12. august 2019

Samspil mellem fire patientforeninger, Gørlev Kirke, lokale forretninger og Kommunen skaber mulighed for arrangementet.

Gørlev Kirke danner torsdag d. 19. september 2019 Kl. 19:00 rammen om et koncert/foredrags arrangement, der er resultatet af et samarbejde mellem fire patientforeninger der alle havde et ønske om, at give deres medlemmer og andre interesserede et frikvarter fra en hverdag, der kan være en udfordring, når man har en kronisk sygdom eller er pårørende til en kronisk syg.

Marie Carmen Koppel er diabetiker og hun vil starte med at fortælle om egne erfaringer med et at leve med en kronisk sygdom.

Efter en kort pause hvor der bydes på frugt og vand fortsætter Marie og hendes pianist med koncerten.

Hjerteforeningen, Kræftens Bekæmpelse, og Diabetesforeningen har tidligere arrangeret koncerter i Raklev Kirke med stor succes.

I år blev samarbejdet udvidet med Rygsøjlegigt og Morbus Bechterew foreningen og hurtigt blev arbejdsgruppen enige om, at denne gang skulle arrangementet ikke foregå i Kalundborg.

En aftale med Gørlev Kirke kom hurtigt i stand og Meny i Kalundborg, SuperBrugsen i Svebølle og SuperBugsen i Gørlev ville gerne hjælpe os med billetsalget, der skydes i gang torsdag d. 22. august.

Foreningerne glæder sig endnu engang over, at sammen kan vi meget mere end den enkelte forening har økonomi og fysiske ressourcer til men uden støtte fra Gørlev Kirke, ovennævnte forretninger, Rema 1000 i Gørlev og ikke mindst et tilskud fra Kalundborg Kommunes koncertudvalg, havde vi ikke haft mulighed for at få arrangementet i stand fortæller Birthe Bækman, formand for Diabetesforeningen i Kalundborg.

Koncerten og foredraget er åbent for alle.